000 | 05081nam a22002657a 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | MN-UlMNUE | ||
005 | 20240508120025.0 | ||
008 | 210617b2021 mp ||||| |||| 00| 0 mon d | ||
020 |
_a9789919246112 _c20000 |
||
037 | _bМУБИС. НХУС | ||
040 |
_cMN-UlMNUE _aMN-UlMNUE _bMON _dMN-UlMNUE _erda |
||
041 | _aMON | ||
082 |
_221 _a494.23 077 _bС 599 |
||
245 | 0 | 0 |
_aМонгол бичиг. Үгийн бүтэц, дүрэм, дасгал, тайлбар : _bМэргэжлийн ангийн оюутнууд болон монгол хэл, бичиг зохиолын багш нарт зориулав / |
260 |
_aУБ _bАрвай бархан ХҮ _c2021 |
||
300 |
_a120 хуудастай _c25см |
||
505 |
_tНэр язгуур, үндсийг зөв бичих. Дэвсгэр үсгийн тухай ойлголт. Жинхэнэ нэр бүтээх дагавар -- _tҮйл язгуур, үндсийг зөв бичих -- _tБусад үгсийн аймаг |
||
520 | _aАгуулгын хувьд: 1) Номын агуулгыг боловсруулахдаа Монгол Улсын Ардын багш, доктор, профессор Ц.Өнөрбаяны "Орчин цагийн монгол хэлний үг зүй" (2004) бүгээлийг гол болгон баримтлав. Мөн монгол үгийн бичлэгийг доктор, профессор Чой. Лувсанжаа нарын "Монгол бичгийн хадмал толь" (1990)-ийг барьж бичив 2) Номыг мэргэжлийн ангийн оюутнууд, монгол хэл, бичи уран зохиолын багш нарт зориулсан учир ЕБС-ийн сургалтаас дээгүур, судалгаа шинжилгээнээс доогуур түвшинд, товчоор хэлбэл монгол бичгийн хичээл зааж буй (Мөн заах гэж буй багшийн мэдвэл зохих хэмжээнд агуулгын хүрээг тогтоов. 3) Монгол бичгийн хичээл зааж буй багш нарт үгийн бичлэгийн учрыг тэр бур мэддэггүй, анзааргагүй эсвэл эндүүрч будилснаас буруу бичдэг үг олон байдаг. Тийм үгсийг бид аль болох дэлгэрэнгүй оруулх, мэдээкээр ойлгомжтой дагавар. нөхцөлийн бичлэгийг товч багтаасан болно. | ||
520 | _aАрга зүйн хувьд: 1) Тус номыг их, дээд сургуулийн мэргэжлийн ангийн оюутан, ерөнхий боловсролын сургуулийн монгол хэл. уран зохиолын багш нарт зориулсан тул дасгал даалгаврын хэлбэрийг сонирхолтой, идэвхтэй сургалтын хэлбэрт тохируулаагүй, харин эргэлзээтэй байдаг, түгээмэл алддаг бичлэгийн дүрмийг нарийвчлан тайлбарлахад чиглүүлсэн болно. Тиймээс дунд сургуулийн сургалтад шууд хэрэглэхэд тохиромжгүй. 2) Нэр, үйл үг бүтээх дагавруудыг эрж олоход хялбарыг бодож, кирилл үсгийн дарааллаар байрлуулав. 3) Монгол бичиг аман ярианы дуудлага ба кирилл бичгийн бичлэг, дуудпагатай хутган эндүүрч бичдэг дагавар, нөхцөл олон байдаг. Ийм бүтээврүүдийн бичлэг, утга, үүрэг, хэрэглээг хэрхэн ялгаж, бичихэд анхаарах ёстойг мэдүүлэхэд чиглэсэн дасгалуудыг түлхүү оруулав. Ингэхдээ кирилл бичгийн баримтад тулгуурлаж, монгол бичгээр зөв бичих, крэгээрээ монгол бичгийн баримттай харьцуулан, кириллээр хэрхэн бичвэл зохилтойг таниулах чиглэлийг барив. Мөн зарим газар "Холбоотой, ижил бичлэгтэй, ойролцоо дуудлагатай дагавруудыг үз." гэсэн холбоос хийв. Тухай бүрд нь харьцуулан нягтлахыг хүсье. 4) Арга зүй нь ач холбогдолтой байхад анхаарснаас гадна үг хэллэг нь энгийн ойлгомжтой байхыг чухалчлав. | ||
546 |
_aмонгол _bкирилл, уйгаржин монгол бичгээр |
||
653 | 4 | _aМонгол бичгийн дүрэм дасгал | |
653 | 4 | _aМонгол бичгийн сурах бичиг | |
710 |
_aМУБИС _bНХУС _cМонгол хэлний тэнхим _95850 |
||
942 |
_2ddc _cBK |
||
999 |
_c103071 _d103071 |